این حجاب نیست..!

غنچه باز شده بسته نخواهد شد، پر پر میشود...

این حجاب نیست..!

غنچه باز شده بسته نخواهد شد، پر پر میشود...

مشخصات بلاگ

ستر من از سلاله عشق من است...
این دست و پای بسته ی من نیست!
به زیر چادرم پرنده ای نهان است.
من آزادی را از ورای آزادگی ام رصد میکنم.
من خویشتنم را برای تو پنهان کرده ام...

فرهنگ خالدار!

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۶ ب.ظ

یکی از تفریحات سالم این روزهام این شده که تا خبر به دنیا اومدن نوزادی رو بهم میدن، قبل از اینکه بپرسم سالمه، میپرسم اسمش چیه؟

قبول کنید اسامی این روزهای آدمها، هیجان انگیز شده!

محمد شایان/ محمد هومن/ نازنین زهرا/ محمد آرمین/ امیر آریا/ ایلیا

...

واقعا چه بلایی سر فرهنگ ما اومده که با اسماء مبارک ائمه اطهار ارضا نمیشیم و حتما باید پسوندش یک اسم ایرانی و باستانی بچسبونیم؟

فخرِ نامِ همسرِ پرعزتِ حضرت رسول(ص)، کمتر از عسل و هستی و آیدا و ستایش و...ست؟

 

پی نوشت:

میشود چنان مادری کنی که پرورش یافته آغوشت بشود مادر(س)...

میشود در راه اعتلای دینش، تنها باشی، اولین باشی و حتی زن باشی!

میشود به حضرت خدیجه(س) اقتدا کنی و مال را فدای بصیرت...

نظرات  (۱۴۱)

  • محب الزهرا
  • سلام علیکم. قالب و بلاگتون زیبا و مطالب آموزندتون از اون زیبا تره . دلم می گیره وقتی اینقدر صحبت از حجاب و عفته اما هر روز داره عفاف کمرنگ تر میشه . انگار که واقعا خیلی ها صم بکم شدند .خوشحال میشم به وبلاگ تازه ساخت منم سر بزنین و نظر بزارین .
    پاسخ:

    از ماست که بر ماست...

    -

    چشم

    اسم ائمه رو گذاشتن چه فایده اما خلاف اون عمل کردن .
    اسمی رو که میذاری باید سعی کنی حرمتشو حفظ بشه وگرنه همون بهتر نذاری
    این مهمه .... راه راه ائمه باشه نه فقط شعارت
    پاسخ:
    یقینا نظر خواهرمون این نیست که:
    حالا که شاید عاملِ به راهشون نباشیم، پس نام مبارکشونم حذف کنیم!
    یعنی مردم باید برای انتخاب اسم بچه هاشون از شما اجازه بگیرن؟مگه چخ اشکالی داره که اسم اصیل ایرانی هم داشته باشیم.فکرکنم ما ایرانی هستیم ها!
  • اسم ایرانی
  • شخصا از ترکیب اینجوری اسمها خوشم نمیاد.. تشکر
    انتخاب اسم سلیقه ای دیگه.نیمه پر لیوان و ببین.اینا هم به وطنشون اهمیت میدن هم دینشون براشون مهمه.خوبه که؟؟؟
    سلام علیکم
    عیدتان مبارک
    یا علی
  • هویت دختران
  • با انتشار مطلب چرا رن چادر مشکی است ؟ به روزم ...
    منتظر حضورتان ...
    بنده هم ممنونم از حضورتون:)
    زیبا بود ... پست اول
    میشه از صفات هم کمک گرفت حتما که نباید اسم ائمه باشه.به نظر من بعضی از اسم ها برای بچه ها خیلی سنگینه .
    سلام
    زیارت قبول
    التماس دعا
    از بعضی ها می پرسی اسم بچه تونو چی گذاشتین؟
    یه چیزی میگن که مجبور بشی بعدش بپرسی حالا به سلامتی دختره یا پسر ؟

    اصلن یه وزعیه حا
    بسیار زیبا بود
    ولی حیف که کامنتاش off
    ***سلام همسنگری...
    از بنده ی کمترین قبول کن...
    با چهار پست بروز شده...
    این بار هم با احترام منتظرم...***

    + یازهرا(سلام الله علیها)
    ***سلام همسنگری...
    واقعا همینه...خودم هم همینطوری هستم...سؤال اولم همینه...
    متاسفانه خیلی ها شبهه میارن که چرا اسم عربی بگیریم...
    نمیدونم مردم یا بعضا مسؤلین دنبال چی هستن...
    که فرهنگ ایرانی رو با کلی نقص به فرهنگ ناب محمدی دارن ترجیح میدن...
    خدا به داد این فرهنگ خالدار برسه...***

    + یازهرا(سلام الله علیها)
    ...
  • هویت دختران
  • سلام
    خدا قوت !!!
    وبلاگتون مزین ...
    منتظر حضور گرمتون هستم !
    ممنون.شما در همین دور به لینک ها اضافه شدید.باز هم به وبم سربزنید باعثه خوشحالیه.موفق باشید
    سلا ممنون از حضورتون و نظر خوبتون بازم بیاید مرسی در پناه خدای مهربون باشید...
    سلام علیکم
    ممنون از زحمتی که کشیدید. و ممنون که مفصل جواب دادید.
    یا علی
    سلام حامی جان
    خوب هستید؟
    روزتان را به شما تبریک عرض میکنم
    میلاد حضرت معصومه علیها سلام الله بر همه شیعیان مبارک باد
    ممنون از حضورتان و حتی حضور بی صدایتان
    موفق و موید باشید در پناه حضرت
    تشریف بردید حرم برای من گناهکار هم نایب الزیاره باشید
    معصومه جان بی بی
    شرمنده ایم که در ولادت تو نامرتبم
    این روزها عجیب پریشان زینبم


    سلام و تبریک به مناسبت میلاد خواهر آفتاب حضرت معصومه (س)
    ممنون از لطفتان
    التماس دعا

    کربلا ببینمتان
    یا علی
    سلام
    میلاد حضرت معصومه مبارک البته باید به شما سه بار تبریک گفت. برای همین 2بار دیگه هم مبارک.
    چرا پست جدید کامنتدونی نداره؟
    سلام
    دیدم تعداد نظرات 114 نظر است دلم نیومد نظر بذارم ولی گفتم هم سری بزنمو عرض ارادتی باشد و هم یادآوری جهت بروز شدن. هم دعوت.
    با
    کربلای امروز سوریه است.
    نوشته ای مربوط به سوریه، در خدمتم.
    باشد تا از کسانی باشیم که لبیک گفتن به ندای حسین(علیه السلام) ...
  • عرفان ابوالحسنی
  • ببخشید سر نزدم ان شالله سر می زنم از این به بعد
    سلام
    بیاد قدیما که بلاگ من سر می زندید......
    منتظر شما و نظراتتون هستم

    http://erfanabolhasani.blog.ir/

    http://erfan-abolhasani.blog.ir/
    عرفان ابوالحسنی
    سلام خواهر گرامی، شنیدم مادربزرگتون به دیار باقی شتافتند. تسلیت بنده رو پذیرا باشید با فرزند شهیدشون محشور بشند آمین.
    پاسخ:
    سلام
    خیر اشتباه به حضورتون رسوندن...
    ببخشید فراموش کردم آدرس بذارم خوشحال میشم تشریف بیاری
    آی مسجدی این دفعه جواب گوییم ها....
    منتظر حضورتان هستم.
    التماس دعا
    یازهرا....
    سلام وبت خیلی قشنگو با مفهومه خوشحال میشم به منم سر بزنی
    حتی زن باشی؟
    شما خودت رو پایین تر از مرد میدونی به صورت دیفالت؟؟؟
    پاسخ:
    از اونجایی که مخاطبین ثایت وب، اهل درک و فهم اند، همه مفاهیم در قالب کلمات مستقیم بکار برده نمیشن.
    اعتلای دین اینجا از مسیر جهاد میگذرد
    و چون جهاد عموما در فضای رزمی و جنگی شناخته میشود، و جهاد هم بر دوش مرد است(اغلب) اینجا از "حتی زن" استفاده شد.
    -
    انشالله که دوستان نامانوس با "معنا" هم متوجه شده باشن.
  • محمد ابراهیم نامدار
  • سلام...بروز نمیشید؟؟؟؟

    بنده با مطلب مهم "امام نقی ع" بروزم.تشریف بیارید

    یا علی
    سلام...
    شما دوباره در غیبت کبری فرو رفتید؟؟؟
    کجایید؟؟
    التماس دعا
    یاعلی مددی
    سلام
    خیلی خوشم اومد از سبک نوشته هاتون...دوست دارم با هم تبادل لینک داشته باشیم...نظر شما چیه؟
  • سیّدمیلاد موسوی
  • حضرت زرتشت: خدای بزرگ و دانا و دادار و پرورنده و پاسبان و فروغ مند و نیکوکار و بخشاینده که دادستان نیک و تواناست. پرستش و نیایش می کنم خدای نیکوکاری را که بشر را از تمام مخلوقات گیتی برتر آفرید و به نیروی منطق، هوش و خرد داد، به او شهریاری مخلوقات گیتی و نگهداری آفریدگان برای روبه رو شدن با دیوان و رزم و پیکار با آنان عطا فرمود ...

    درود به شما؛ به روز شدیم با 'نماز از دیدگاه زرتشت' :
    • شرایط نماز در دین زرتشت
    • ترتیب وضو در دین زرتشت
    • قبله در آیین زرتشت
    • پیشینه نماز در ایران
    • ترجمه نماز زرتشتی

    رفت شخصی اداره ی آمار

    پیش یک کارمند نیکوکار

    خواست از بهر تازه فرزندش

    بهر نوزاد خوب و دلبندش

    او تقاضا شناسنامه کند

    آنچه باب است بین عامه کند

    گفت آن کارمند دانا دل

    به تقاضا کننده ی عاقل

    نام فرزند خود به بنده بگو

    تا نویسم شناسنامه ی او

    گفت آن مرد با کمال و صفا

    نام فرزند من بود "تویوتا"

    این سخن تا که کارمند شنفت

    رو به او کرد و با تعجب گفت

    "تویوتا" نام شخص آدم نیست

    نام مرسوم خلق عالم نیست

    نام باید که صاف و ساده بود

    بر سبیل دو خانواده بود

    گفت من هم همین نظر دارم

    عین فکر شماست افکارم

    من "بیوکم" و مادرش "خاور"

    تویوتا هم رواست نام پسر

    نبود این سه اسم از هم دور

    هر سه باشند در جهان مشهور

    منبع شعر :کتاب شولوغ پولوغ:جمشیدی
    باسلام
    جابجایی راه و رسم زندگی جهادی از پرشین به بلاگ

    rahhorasmejahadi.blog.ir
    "تا زنده ایم مجاهدیم"
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜

  • نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه ی شیطان است هرکس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس میکند.

    سلام بزرگوار
    بامطلبی جدید به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    خدا نکند که فضای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور را واداده و نزدیک انتخابات که بشود یادمان بیافتد که باید کاری کنیم که در این صورت باید منتظر شکل گیری دوم خردادی دیگر باشیم!

    از همین حالا و از همین ساعت باید به فکر بود که نه تنها به فکر که باید عملیاتی شد.

    کربلا ببینمتان
    یا علی[گل]
    سلام
    با مطلبی با عنوان سلام قلعه گنج در خدمتم.
    چرا به روز نمیشید؟ شاید به من مربوط نباشه ولی خوب منتظر هستیم.
    لطفا حرف افرادی که می خواهند شما را تحریک به نوشتن کنند گوش نکنید .من اگه مثل شما بیکار بودم الان دکترای خودم راهم گرفته بودم.
  • امین داوری
  • حالا سالمه؟

    بروزم با:
    تختی سرش را خم کرد!
    سلام دوست عزیز
    سردار سایبری امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)
    خدا قوت
    مطالب سایت شما را تا حدودی دیدم
    خیلی خوب بود
    موفق باشید

    به اطلاع شما می رسانیم پایگاه اطلاع رسانی نهضت عدالتخواهان ولایتمدار با هدف پوشش اخبار نهضت عدالتخواهی در سراسر کشور و قیام یاران ولایت و طلبه عدالتخواه سیرجانی به تازگی راه اندازی شده است.

    لطفا به این سایت مراجعه کرده و ما را از نظرات خود بهره مند سازید.
    http://yaran57.ir/
    ومن الله التوفیق
    یا زهرا
    سلام علیکم.
    خواهر بنویسید دیگه،خدایی خسته شدم از بست اومدم تو وبتونو دیدم تیر فرهنگ خالداره.
    بنویسید لطفا.
    یه مطلبی درباره امام رئوف نوشتم سر بزنید خوشحال میشیم.
    حسرت برند خیل عظیم فرشتگان........برآن فرشته ای که به صحنت کبوتر است
    بوی بهشت می وزد از چار صحن تو........از بس نسیم بارگهت روح پرور است
    التماس دعا
    یازهرا....
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    پنجمین جلسه ی منبر مجازی با حضور استاد عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.
    منتظر حضور شما هستم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    سلام مجدد، درمورد پاسختون که گفتید:
    {{{{{{{پاسخ:
    سلام
    نمیشه که اینهمه سال(1400 سال) اینهمه آدم توی فقط 14 تا معصوم دینشون خلاصه بشه!
    نمیشه که توی یه خدا...
    نمیشه که اینهمه سال آدما صبحانه و نهار و شام بخورن همش!
    نمیشه که کل زندگی رو به یه همسر...
    -
    نظر شما محترمه البته!}}}}}

    بنظرم مثالهایی که آوردید ربطی به قضیه انتخاب اسم نداشت، قیاس ناخوشی بود
    نظر شما محترمه البته!

    راستی خوشحال میشم نظرتونو راجع به مطلب آخر وبلاگ بدونم و راهکاری اگر داشتید:
    http://oldman.blog.ir/post/25
  • امیر یاربیگی
  • سلام . با مطلبی با عنوان " نگاهی به کابینه یازدهم " به روزم . حتما حضور یابید و نظر دهید .
  • سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
  • نماز بلندترین فریادهاست
    و قامت ما به بلندای نماز است،
    یعنی قدرت ما را باید در نمازمان جست.
    "شهید ِ دل، سید مرتضی آوینی"
  • عرفان ابوالحسنی
  • سلام لینک ما هستید ولی شما مارا لینک نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!


    :(
  • عرفان ابوالحسنی
  • سلام خدمت شما
    بعد از یک ماه بروزیم
    (عرفان ابوالحسنی)
    سلام
    بازم که شما ستاره سهیل شدین..
    عیدتون مبارک
    نماز و روزتون قبول
    دعا یادتون نره
    یاعلی مددی
    سلام
    عید سعید فطر مبارک.
    شما که بروز نمیشید تا ما بیایم و استفاده کنیم لا اقل هر از چند گاهی به ما سر بزنید تا از نظر اتتون و حضورتون استفاده کنیم.
  • سرباز طلوع
  • ***سلام همسنگری...

    اگر دیر آمدم مجروح بودم...اسیر قبض و بسط روح بودم...

    از من بپذیر با 4 مطلب...

    همچنین عید را تبریک عرض می کنم...***



    + یازهرا(سلام الله علیها)
    سلام ممنونم که بهم سر زدید
    بازهم بهم سر بزنید خوشحال میشم[گل]
  • عباس جمشیدی
  • سلام
    من ژورنالیست نیستم اما رفتار دوگانه برخی از دولتمردان ذهن عموم فعالان سیاسی و مذهبی را مشغول به این مطلب مینماید که پیکان هدف آنها به سمت حمایت از ولایت فقیه در حرکت است یا مقابله با آن را هدف قرار داده است.
  • کوهنورد خسته دل
  • قدر بشناسید مستان آخرین پیمانه را، ساقی امشب میکند محدود این می خانه را...
    عیدتان مبارک...
    التماس دعا...
    یا حق
    قسم به عشق، جدایی ز آشنا سخت است
    جدایی از سحر و محفل دعا سخت است
    برای دیده شب زنده دار خود گریم
    قسم به اشک سحر دوری از بکا سخت است
    صفای هر دل عاشق مرو مرو رمضان
    دوباره رویت دلهای بی صفا سخت است
    منتظر حضور گرمتون هستم
    سلام علیکم.
    به نظرتون سکوت بیانگر چیست؟
    منتظر پاسخ وحضورتون هستم.
    التماس دعا
    یازهرا....
    آپم.............
    شهید چمران:
    خدایا به ما آنقدر ظرفیت ده که در برابر پیروزی ها سرمست و مغرور نشویم.خدایا به من آنقدر توان ده که کوچکی و بیچارگی خویش را فراموش نکنم ودر برابر عظمت تو خود را نبینم.
    التماس دعای صبر و معرفت....یا علی
    خب ما هم ایرانی هستیم هم مسلمون.چه اشکالی داره با اسممونم اینو نشون بدیم؟اونجوری که شما میگین هم فرهنگ ایرانی کم کم فراموش میشه و از بین میره.ما اینم نمیخواییم.شما میخوایین؟
    امام سجاد:
    پروردگارا، ‌و‌ این گردن ‌من‌ است ‌که‌ گناهان، ‌آن‌ ‌را‌ باریک کرده است، ‌پس‌ ‌بر‌ محمد ‌و‌ ‌آل‌ ‌او‌ درود فرست، ‌و‌ ‌با‌ منت خود ‌آن‌ ‌را‌ سبک فرما.
    التماس دعا....یا علی
    سلام.مطالبتون زیبا وخوندنیه...
    اجرتون با خانوم فاطمه زهرا(س).
    یاعلی.ادرکنی یا مهدی*
    درجواب سوگند:آدمارو با اسمشون مقایسه نمیکنند ونمیشناسندبا عقاید ومرامو معرفتشونه که میشناسن.........قحطی آدم که فائزه رو با اون ادم مقایسه میکنی؟
  • مصطفی روحی
  • جامعه ای که تحقق تمدن نوین اسلامی در اساس کارش قرار دارد بایستی هرچه بیشتر به رنگ و عطر دینی اش بیفزاید ... حتی بر نام افراد !
  • بفرمائید شام
  • سلام.
    http://aryanaserian2.blogfa.com/post-46.aspx
    آخه فائزه هم شد اسم .
    اسم شما هم خالداره
    .آدم یاد فتنه 88 واون دختر ساندویج خور با داداشش وبابای باغ پسته دارش میافته.
  • فاطمه سادات منتظرالمهدی
  • و علیکم السلام
    نظر من با نظر آقای آقایی منافاتی باهم ندارند یعنی یجورایی حتی در یک جبهه
    احتمالا بد منظورم رو رسوندم
    دیدگاه سیاسی ایشون کاملا مشابه نظر حقیره
    ممنون از لطف و توجهتون
    در پناه مهدی فاطمه (عج)
  • آهسته عاشق می شوم
  • چقدر از دوری می ترسیدم و حالا دور... دور... دور...

    عزیز دلم، مهربان من، کی شکوفه ی زمستان دلم می شوم؟؟؟
    .
    .
    .
    http://ziyafatname.blogfa.com/post/594
    .
    .
    .
    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]
    سلام.وب زیبا باپستای عالی.
    ب منم سر ربزنید خوشحال میشم..
    سلام دوست گرامی اگه میشه مارو با این آدرس لینک شد azande.blog.ir
    سلام علیکم.
    ای ماه سر به مهر سر از سجده بر مدار
    پشت سرت کسیست که شق القمر کند
    شهادت مولایمان حضرت علی بن ابی طالب بر همگی شیعیان جهان تسلییت باد.
    منتظر حضور گرمتان هستیم .
    یازهرا....
    با سلام
    2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است که متاسفانه در 4سال اخیر به دلایل نامعلوم از محاکمه گریخته اند و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند
  • امیر یاربیگی
  • سلام . مطلبی را با عنوان " چرا روحانی ؟ " در وبلاگم گذاشته ام که مبنایش بر نظرسنجی می باشد . حتما حضور یابید و نظر بدهید .
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به روزم باسومین جلسه از منبرمجازی.
    ابن بار با حضور حجت الاسلام پناهیان.
    التماس دعا..


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    سلام...
    شبهای قدر خیلی التماس دعا...
    در پناه خدا باشید
    یاعلی مددی
    با سلام
    طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق تعالی باشد
    با مطالب جدید بروز هستم منتظر حضور شما هستم
  • کوهنورد خسته دل
  • سلام خواهرم
    به نکته ی مهمی اشاره کردید
    متاسفانه خیلی ها مون در غفلتیم...
    حرفاتون حق بود
    شب های قدر خیلی التماس دعا دارم
    منتظر حضورتان هستم
    یا علی دستم بگیر...
    ستم، آشوب، نامردی، زیاد است
    غم و اندوه بی دردی زیاد است
    دل من خوب می داند پس از این
    امید اینکه برگردی زیاد است
  • می خواهم با تو باشم
  • http://www.entekhab.ir/fa/news/118398

    این لینکو ببین:بازرگانو!
  • آهسته عاشق می شوم
  • گاهی اوقات دستهایم به آرزوهایم نمی رسند شاید چون آرزوهایم بلندند …
    ولی درخت سرسبز و شاداب صبرم می گوید :
    امیدی هست چون خدایی هست …
    .
    .
    .
    التماس نور[گل]
    سلام، درست نوشتید، به ما هم سر بزنید.
  • سید سعید باباییان

  • ***سلام همسنگری...
    از بنده ی کمترین قبول کن...
    با چهار تا پست بروز شده...
    این بار هم با احترام منتظرم...***

    + یازهرا(سلام الله علیها)
    این تفریح سالم شخصیتتون رو میرسونه
    همون شخصیتی که مجبورتون می کنه زن ها و دخترهای مردم رو به خاطر پوشیدن لباس نازک تو گرمای 45 درجه بگیرید ببرید به قول خودتون نهی از منکر کنید یا جوونی رو که نتونسته روزه بگیره و تو گرمای خیابون طاقت نیاورده و آب خورده ببرید شلاق بزنید.
    به شما چه ربطی داره مردم اسم بچه شون رو چی میزارن؟ مطمئنا چیز بدی نمیزارن شما نگران نباشید.
    می دونم زدن این حرفها به امثال شما آب در هاون کوبیدنه ولی چه کنیم دیگه، وظیفه امربه معروف و نهی از منکرمون رو به جا میاریم.
  • محسن درفشی
  • امروز ودیروز مردان سیاست

    عیس کلانتری:

    دیروز: اگر 13 میلیون آذری رای دهند ، موسوی رییس جمهور است و در غیر این صورت باید چادر به سر کرده و از ایران فرار کنیم.

    امروز:عضو کارگروه مشورتی آقای روحانی برای انتخاب وزرا
    جناب حامی شما طوری حرف میزنی انگار کامل کاملی نکنه فکر میکنی خدایی وهمه چیزو کسو میبینی؟
    آیینه حق نمای ایزد آمد
    روشنگر بزم حی سرمد آمد
    در عرش برین فرشتگان می گویند
    میلاد حسن، سبط محمد آمد
    عیدتون مبارک
    سلام

    به مطلبی اشاره کردید که متاسفانه بسیار مورد غفلت واقع شده است و این زنگ خطری است برای مومنین که مراقب باشند تا در دام دشمنان اسلام نیفتند....

    با مطلب "اگر امروز مسلمانی از غصه بمیرد رواست" به روزم.
    التماس دعا
    یه بچه شهرستانی نه ما که بچه ناف قمیم......................
    بله
  • تولدی دوباره
  • سلام
    خدا رو شکر هنوز بیشترین نامها در کشور اسامی ائمه ست
    ولی ..........
    بیخیال زیاده حرفا
    پاسخ:
    سلام.
    همیشه اتفاقات بد، یکدفعه نمی افتد!
  • جواد آقایی

  • سلام
    از شما هم قبول باشه....
    خوشحالم که اینچنین راحت و صریح سخن می گوئید و جسارتا من هم میخوام راحت پاسخ بدهم.
    چرا همین روزنامه ای که شما میفرمائید قبول دارید خوب کار کرده و مورد عنایت ویژه ارزشی ها بوده به جرم حمایت همزمان از آقای قالیباف و جلیلی و همچنین نقد به جبهه پایداری متهم می شود که مواضعش با جبهه انقلاب اسلامی روشن نیست؟!!!!!(این گفته آقای حسین یکتا مسئل قرار گاه خاتم الاوصیاء و از حامیان بزرگ مالی جبهه پایداری است)!!! و به همین دلیل حمایت مالی از این روزنامه قطع می شود!
    آیا جبهه انقلاب اسلامی فقط جبهه پایداری است؟!!!؟
    همین تنگ نظری ها و خودخواهی های سیاسی است که دید من و امثال من را نسبت به این عده این چنین خراب کرده که اتفاقا من معتقدم جبهه پایداری اگر با همین دست فرمان پیش برود(خدای ناکرده) تبدیل به یک فتنه دردناک می وشود(من مرده شما زنده ...)
    ما زمان انتخابات خودمان را کشتیم و قلم و حنجره مان را پاره کردیم که آهای رفیق انقدر به خودی لگد نزنید که دشمن جبهه اش جای دیگر است...اما کو گوش شنوا و همین آقایون جبهه پایداری ما را متهم کردن به پیاده شدن از قطار انقلاب!!!! حالا چی شده یادشون افتاده که باید اتحاد داشته باشیم؟!! آیا همین تعطیل کردن وطن امروز لگد و تاختن به جبهه خودی نیست؟!!!؟
    درست میفرمائید که من کینه ای که از همین مدعیان اصولگرایی دارم آنقدر زیاد است که فقط خود خدا از دلم خبر دارد... اما این کینه به خاطر احساسات و مسائل شخصی نیست که کاملا از روی منطق و دلسوزی است که بهترین دوستان من در همین جبهه پایداری فعالند و من مواضعم هیچ تغییری نکرده و ...بی لطفی ها از همین جماعت چه قبل و چه در زمان انتخابات دیده ام!
    کاش می شد اسم ام اس های آقای رسایی در انتخابات را نشانتان میدادم تا شاید متوجه شوید دلمان چگونه خون شده است...(پشت آقای مصباح قایم شده اند و ...)
    من هم میدانم شما نه با حرف های من که با حرف های بزرگتر از من ها هم قانع نمی شوید و فکر نمیکنم قبول کنید که این ره که این جماعت می روند به ترکستان است...
    خود خدا شاهد است که قصد آزار دوستان خوبی چون شما را ندارم...
    دعا گوئیم...

    کربلا ببینمتان
    یا علی
    پاسخ:
    و علیکم السلام.
    از شما جز این ادب هم انتظار نمیره_ممنونم که دغدغه مندانه پاسخ میدین.
    -
    زود به زود حاج حسین رو زیارت میکنم. قطعا این بار در مورد صحت و سقم این مسائل و دلایلش پرس و جو میکنم از ایشون انشالله.
    در مورد حمید رسایی و هرکسی که چوب مواضعش رو به تن مبانی شون میزنیم باید بگم: اشتباهات فردی هیچوقت به پای مجموعه تفکرات آدمها نوشته نمیشه. نباید که نوشته بشه.
    حداقل این انتخابات به من یکی این باور رو داد که آدمها رو باید خاکستری دید ...
    سفید و سیاه مطلق افسانه ست...
    یاعلی
    نصایح پدرانه ( شعری از حضرت آیت الله العظمی صافی خطاب به دختران ایران اسلامی)

    دخترم دختر نیکو سیرم
    قوّت قلبم و نور بصرم

    دختر ای جان پدر، سرو روان
    هم‌عنان باد تو را، بخت جوان

    ای گل گلشن اقبال و صفا
    ای همه عاطفه و مهر و وفا

    در ادب کوش و فضیلت جو باش
    راستی پیشه کن و خوش خو باش

    لطف حق باد تو را روز افزون
    پا منه از ره عفت بیرون

    ای همه حُسن و جمال و فر و هوش
    روی چون ماه ز اغیار بپوش

    راه شیطان لعین هیچ مپو
    نزد بیگانه سخن، نرم مگو

    جلوه در کوچه و بازار مکن
    فتنه سان خلق، گرفتار مکن

    تا توانی ز خَسان، پنهان باش
    ادب آموزِ به فرزندان باش

    زیور زن نه برلیان و طلاست
    زیورش عفت و آزرم و حیاست

    شوهر خویش گرامی می‌دار
    خاطرش خواه و عزیزش بشمار

    بانوان راست به حق، اجر جهاد
    گر نمایند دل شوهر شاد

    خدمت مام به نیکویی کن
    زو پذیرایی و دلجویی کن

    مام را حرمت بسیار بود
    قلبش از عاطفه سرشار بود

    حقّ‌ مادر نتوان کرد ادا
    که بود شعبه‌ای از حقّ‌ خدا

    مادران راست بس این قدر و مقام
    که بهشت است به زیر اقدام

    پیش از اسلام زنان خوار بُدند
    سخت، محروم و گرفتار بُدند

    زندگی‌شان نه چو یک انسان بود
    که کم از زندگی حیوان بود

    همه در قید اسارت بودند
    مانده در تیه جهالت بودند

    بهر شوهر نه چو همسر بودند
    بلکه چون کلفت و کمتر بودند

    دختران را پدران بی باک
    می نمودند نهان در دل خاک

    پور خطّاب در آن دوره دور
    کرد شش دختر خود زنده به گور

    نور اسلام چو شد عالمتاب
    کرد بیدار، زنان را از خواب

    صبح کردند در آفاق جدید
    با حقوقی که بر آن نیست مزید

    یافت زن از برکات اسلام
    حرمت و حشمت و اعزاز تمام

    احمد آن شمع سبل ختم رسل
    مقتدای همگان هادی کلّ

    بهر زن عزت و اکرام آورد
    مژده‌ها دادش و پیغام آورد

    کرد اعلام که زن انسان است
    گوهرش گوهر عالیشان است

    ای بسا زن که ز ملیون‌ها مرد
    گشت در معرفت و بینش فرد

    دارم امید ز حیّ سبحان
    گوی سبقت بربایی ز اقران

    خواهی ار فوز به جنات و قصور
    در عبادت منما هیچ قصور

    پدرت را ز وفا یاد نما
    روحش از خیر و دعا شاد نما

    چنگ بر حبّ پیمبر زن و آل
    که فلاح است و نجات از اهوال
    موفق باشید
    پاسخ:
    متشکرم...
  • محمد ابراهیم نامدار
  • بنده بروزم
    لطفا تشریف بیارید
    پاسخ:
    چشم!
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام بزرگوار
    به روزم با:
    +منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
    التماس دعا..

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    و علیکم...
  • سجاد عبدی
  • واقعا مفید بود...
    چی بگیم....

    طاعات قبول
    خدا قوت
    بروزیم
    پاسخ:
    یکاری بکنید!
    حداقل در شعاع اطرافیانتون.
    اتفاقا خداوند متعال بر عکس سالهای پیش امسال نیروی مضاعفی به بنده عطا کرده اند که حالم به قول خودتون خیلیوووووووووووووووووووم خوبه خداروشکر ........البته اگه چشمتون شور نباشه
    پاسخ:
    الحمدالله!
    خواهش میکنم یه بچه شهرستانی ادای لهجه شیرین قمی رو در نیاره که گَند میزنه :)
  • سیّدمیلاد موسوی
  • کامیاب باشید ♥✿
  • علی صداقت
  • سلام، به نظر حقیر هیچ عیبی نداره اینکه ملی مذهبی باشه یا ترکیب باشه.
    قرار نیست کلا همه بچه مسلمونا توی دویست تا اسم خلاصه بشن که.
    نمیدونم شایدم حق با شماست
    خسته نباشید
    پاسخ:
    سلام
    نمیشه که اینهمه سال(1400 سال) اینهمه آدم توی فقط 14 تا معصوم دینشون خلاصه بشه!
    نمیشه که توی یه خدا...
    نمیشه که اینهمه سال آدما صبحانه و نهار و شام بخورن همش!
    نمیشه که کل زندگی رو به یه همسر...
    -
    نظر شما محترمه البته!
  • یا مهدی ادرکنی
  • سلام
    آره واقعا این هم برای من دغدغه شده/ جدیدا خیلی اسم های عجیب و غریب میشنوم که تا حالا اصلا نشنیده بودم / اسم جدیدی که شنیدم زانکو بود / براستی فاین تذهبون...
    پاسخ:
    محسن چاووشی ترکونده دیگه!
    -
    وقتی شنیدم، از خواهرم پرسیدم اسم حیوونه یا گیاه های صحرای آفریقا!
    یعنی در این حد!
    واقعا این مطلبتون صحیح است .من که به خودم قول دادم که اسم بچه هام اسم ائمه بذارم مثل علی و غیره.
    پاسخ:
    انشالله پیرو واقعی مولا(ع) باشن...
  • ع.اسلامی/تریبون دانشجویی
  • پی نوشت ها به خصوص عالی بود.

    التماس دعا
    پاسخ:
    متشکرم.
    محتاجیم...
    بانو خودت بگو چه شده ما شنیده ایم
    پای حرامیان به حریم تو واشده
    دیروز خیمه تو و امروز مرقدت
    این روزها دمشق شما کربلا شده.
    طاعاتتون قبول .به روزیم و منتظر شما
    قلمتان مستدام
    پاسخ:
    اللهم عجل لولیک الفرج...
    دعامون کنید
    دقیقا یادمه تا سوم دبیرستان هیچ اشتیاقی به صدا زدن اسم کوچیک خودم نداشتم...همه به فامیلی میشناختنم....

    یمدت که گذشت فهمیدم اسمم بزرگه این منم که کوچیکم...
    الان دیگه خیلیل به اسم میشناسنم...


    یا حق
    پاسخ:

    -
    مولاتی یا معصومه(س)...
    می وزنه تو حرمت همیشه عطر گل یاس...
    سلام خواهر.
    کمی کفر ورزیده ام بیایید لعنم کنید.
    قرآن به استخاره ورق خورد!کیستم؟!
    بین برادران خودم هم زیادی ام!
    یازهرا....
    پاسخ:
    سلام.
    این دغدغه ها رو نداشته باشیم به مفت گرونیم!
    یاعلی...
  • فرشته ابراهیمی
  • واقعا چه بلایی سر فرهنگ ما اومده که با اسماء مبارک ائمه اطهار ارضا نمیشیم و حتما باید پسوندش یک اسم ایرانی و باستانی بچسبونیم؟

    خودت از این چه برداشتی میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    قطعا معناش این نیست که اسامی(خوش معنای) باستانی بد هستند!
  • فرشته ابراهیمی
  • اسامی ایرانی و باستانی خیلی هم بد نیستا
    پاسخ:
    من اینجا گفتم که بَدَن؟
    -
    ولی وقتی حُسنی و اَحسن هست چرا به حُسن راضی بشیم؟

  • عرفان ابوالحسنی
  • سلام ممنون بابت سر زدتون
    کنجکاوم بدونم چگونه به بلاگم من سر زدید
    راستی با افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام.
    بابت لینک ممنونم...
    از کامنتهاتون تو وب دوستان
    -
    نباید میومدم؟
    بحث کمی ریشه دارتره زندگی ما کلاً ترکیبی شده و بدقوارگیش تو اسم بچه ها آشکار. تو این دنیایی که هر لحظه گروه مرجع جدیدی ارائه می شه باید اهل فکر باشی که هویتت یکپارچه باقی بمونه، بفهمی ترکیب کجا درسته کجا مسخره!
    قضیه حاج قاسم چیه؟
    جالب بود برام!
    پاسخ:
    درسته...
    -
    وب قبلیم که هک شد اون بالاش نوشته بودم:
    من هم قاسم سلیمانی هستم.
    -
    اینجا که اومدم دیگه موج اون بحث خوابیده بود و مام به تکلیف عمل کردیم. دیگه ننوشتمش. حالا دوستان میخوان بچسبوننش به اینکه سردار تو انتخابات حامی قالیباف بود و تشخیصش به گفتمان مقاومت نرسید!
    ارادت ما به سردار همچنان باقیست.
    هرچند دوستر میداشتیم که در تشخیص، قویتر عمل کنن :)
  • محمد ابراهیم نامدار
  • سلام.

    من که از اسمم خیلی خوشم میاد و بهش(به خودم واسمم!) افتخار میکنم.

    خداییش صد رحمت به دوره ما و قبلترش.الان خیلی بد شده.

    "محمدآرمین" دیگه آخرشه!!!
    پاسخ:
    شما که با هم اسم بودن با حاج همت خوشحالید دیگه؟
    -
    اوهووم!
  • سمیه ناصری
  • اره درد آور شده
    من که به شخصه با اسم قرانی و ائمه کیف میکنم
    وقتی میشنوم یکی دختر کوچولوشو رقیه صدا میکنه دلم نج میره
    پاسخ:
    یکی از دوستان اسم دختر کوچولوشو گذاشت آتنا...
    وقتی دیدمش بهم میگفت:
    قرآنو باز کردم اومد ربنا آتنا...
    :)
    بابا میگفتن یعنی دفعه بعد اگه سوره بقره باز شه چی میشه؟!
    -
    گفتم بخندی...
    -
    حِسِّت، درست!
    سلام چرا همه چیو ربط میدی به بلا.؟حتما باید بگی بلا سرمون اومده نخیر خودشون میخوان که این باشن .یه بنده خدایی میگفت میخوام اسم بچم تک باشه گذاشتم آینک.بابازمونه از دست همه در رفته با این حرفا هم دیگه درست نمیشه فقط اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    دیوونه ی این نتیجه گیریاتم!
    شما تو این ایام ضعف بدنیت زیاده...میدونم :)
    استراحت کن عزیزم :)
  • مصطفی قاسمی
  • سلام
    به نکته جالبی اشاره کردید
    پاسخ:
    سلام...
    از دیدنتون اینجا همیشه خوشحال میشم.
    دعامون کنید
  • جهادجهانی
  • اسم خوب هم لیاقت میخاد هم سعادت
    پاسخ:
    اسم خوب،معرفت هم میخواد
    ارادت هم میخواد
    ...
    عباس
    ان شاء الله اسم 1 فرزند نداشته ام را عباس خواهم گذاشت ..
    ...
    پ.ن ها معرکه بود
    احسنتم
    پاسخ:
    عباس...
    "مَرد" بارش بیاورید...مثل عموعباس!
  • درمدار انتظار
  • سلام
    به نظر بنده استفاده از اسم ایرانی و باستانی در کنار اسماء مذهبی زیاد مسئله مهمی نیست در حالی که ترکیب بعضی از اسم ها بایکدیگر خیلی قشنگ است مثل نازنین زهرا اسم قشنگیست البته بعضی از اسم ها هستند واقعا بی معنی هستند
    نباید زیاد روی اینجور مسائل حساسیت به خرج داد با این جور حساسیت ها باعث میشود بین اسلام و ایران فاصله بیفتد

    پاسخ:
    سلام از بنده ست.
    بله، درست میفرمائید شما!
    "زهرا" نفسا نازنینه ویادآوریش هم زیباست.
    نه اینکه زیبا برامون "نازنین" باشه و حالا زهرا رو بچسبونیم تنگش.
    -
    اهمیت به حاشیه رفتن اسامی مبارک سررشته های هویت ماست!
  • پشت کوهها
  • یارو اسم بچش رو گذاشته اسم یکی از سردارای سپاه افراسیاب
    که اتفاقا فردوسی به این سرداره لقب میگسار داده!
    خب این بچه چی میشه با این پیش زمینه ی قشنگ؟
    پاسخ:
    اعتقاد ندارند به اینکه "اسم" تاثیر میگذاره روی تربیت آدمها!
    سلام.
    ممنون از شما.
    در پناه حق..
    یا علی...
    پاسخ:
    و علیکم...
  • روایت شیدایی
  • فراموش کرده اند
    پاسخ:
    میشه به این راحتی از یادببریم اصالتمون رو؟
  • باران نم نم
  • امروز سالروز شهادت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بود...
    پدر از صبح مامان رو به اسم بانو خطاب کردند...سنگین چسبید...
    پاسخ:
    قبول باشه...
    انشالله رهرو واقعی باشن برای بانو(س)...
  • امید صادق
  • این از جمله مواردیه که خیلی تأسفش رو می خورم و امیدوارم اصلاح شه که بعید می دونم بشه.
    ولی به نظر من اصلاح این امر در دستان صدا و سیما س که صدا و سیما اول باید خودشو اصلاح کنه بعد دیگرانه رو.
    پاسخ:
    دقیقا همینطوره!
    خیلی از اسامی جفنگ از همین رسانه تبلیغ میشه!
    اینم هویجوری اصلن دوس دارم بگم
    من آینده سه تا پسردارم
    مرتضی علی
    امیر علی
    علی
    جانم علی:))))
    پاسخ:
    خدا ببخشه به مادرشون :)
    زیر سایه حضرت امیر(ع)
    نازنین زهرا ولی قشنگه نه؟
    یا امیر کیان:))
    ولی راس میگی ابجی
    حکایته غریبی شده
    فاطمه بی کلاس شده و
    فاطیما مدرنش شده!
    علی رو حذف کردن و شده ایلیا!!!
    پاسخ:
    "علی" تا ابد "علی"ست...
    د نه دیگه اینجوریا هم نیست
    یعنی شما راضی هستید توی این روزهای گرم روزه مستحبی بگیرید اما مطلب طولانی من رو نخونید
    خب پس برید و روزتون رو باز کنید که باید براش هم کفاره بدید و هم قضا بگیرید
    حالا شاید بشه کفارشو یه کاری کرد اما قضا رو که باید حتما بگیرید
    راستی اینجا از این شکلکها نداره ؟ می خواستم نماد شوخی رو بذارم نداشت
    ممنونم از حضورتان که خوندید جواب منو حالا چرا همونجا جواب نمیدید ؟افتخار بدید بابا
    موفق باشید
    پاسخ:
    اون چیزی که روزه گرفتن تو این هوای گرم رو راحت میکنه، شوقیه که برا اطاعت از فرمان محبوب داری...
    و تاثیرش رو خیلی وقتا همون لحظات تشنگی و گرسنگی می بینی...
    -
    اینجا و مطالب طولانی و کلا سختیای مادی قضیه ش فرق میکنه.
    دعامون کنید.
  • یاسین کوچک
  • سلام...
    آره درسته...ماهم همینطور بودیم...ولی زیاد باهم بحث نکردیم....اسم پسر برادرم رو گذاشتیم ابوالفضل....واقعا دغدغه مردم گذاشتن اسم ایرانیه!!!
    پاسخ:
    ابالفضلی تربیت بشه انشالله...
    -
    امان از پرستیژهای بی بنیه ی امروزی!
  • افسر امروز
  • سلام
    چندوقت پیش یکی از دوستان می گفت اسم خواهرزاده اش رو گذاشتن محمدکسری.. گفتم زمانی که حضرت محمد(ص) به دنیا اومدند طاق کسری فروریخت... این تناقض رو کجای دلمون بذاریم آخه...
    .
    .
    .

    غروب جمعه و غم مادر... آجرک الله یا بقیة الله...
    التماس دعا
    پاسخ:
    ببین اونی که این وسط مسئله س عناد نیست یقینا...چون نداریم کسی رو که محب ائمه نباشه.
    امان از ناآگاهی و تن دادن به عرف هایی که خودساخته س!
    سلام خانم سعادتمند خب هستید؟
    ممنونم از حضور و نظرتان در جواب به نظرتان یک نکته را یادآور شدم هرچند شما خودتان استاد هستید ولی همجهت شوخی هم یادآوری نوشتم تشریف بیاورید و ملاحظه بفرمائید
    ....
    بنده هم رحلت عزیز پیامبر خدا را تسلیت عرض میکنم
    در مورد پستتان هم حرف حقی بود که بیان نمودید ای کاش فرهنگ دینی مان را حفظ میکردیم حتی در نامگذاری فرزندانمان
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام برادر...
    والله هم که باشه دروغ نگفتم!
    از بس که با پست های بلند مشکل دارم!
    -
    حفظ فرهنگ، مجاهدت میخواد!
    سلام
    اینکه لیاقت میخواد آدمیزاد هم اسم ائمه باشه شکی توش نیست و اینکه بعضی ها اسم بچه هاشون رو از خارهای صحرای آفریقا تا اسم سگ آقای پتیبل انتخاب میکنند از بی لیاقتیشونه تو این هم شکی نیست. منتها گیر کار تو اون چرا هست.
    چرا نام زیبای محمد یا فاطمه با یسری اسم .......... باید عوض بشه؟
    فکر کنم دوباره به همون بی لیاقتی ختم بشه.

    .
    .
    .

    پی نوشتها دیوانه کننده بود.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام...
    به قول عزیزی اسم باید اسمی باشه که وقتی صداش میزنی عرش خدا به سجده دربیاد.
    با سلام .

    (( و ازواجه امهاتهم ....

    یا ام المومنین یا حضرت خدیجه ))


    و بعد ....


    بله واقعا یه معضل شده . انسان خلیفه الله هستش و خداوند مستخلف عنه ، پس در بعضی از موارد باید بین این دو رابطه باشد .

    یعنی اگر خداوند( مستخلف عنه ) دارای اسماء نیک ( له الاسماء الحسنی) است ، پس انسان ها ( خلیفه الله ) نیز باید برای خودشان اسماء نیک انتخاب کنند



    پاسخ:
    بله...
    و مشکل ماها دقیقا همین تشخیص غلط اسماء حسنی ست!
    -
    حالا یا خوابیم و یا خودمونو زدیم به خواب.
    ام المومنین آن زنی است

    که خود را خرج محمد کرد

    نه آن که محمد را

    خرج خود خواهی هایش!

    قلمت پایدار...
    پاسخ:
    احسنت...
  • سید گمنام
  • سلام و رحمت خدا
    طاعات و عبادات شما قبول.

    حرفهایتان همه حق بود.

    دعا..
    یازهراسلام الله علیها
    پاسخ:
    سلام سادات...
    قبول حق انشالله
    -
    و تلخ!
  • فرزند خاک
  • سلام
    قبول حق...نماز و روزه شمام قبول
    خیلی التماس دعا ها
    جانا سخن از زبان ما میگویی
    حرفتون حقه
    حالا بازم عسل و...که خوبه
    آدم ی اسمایی میشنوه,نمیدونه باید بخنده,گریه کنه یا در افق محو شه...
    یاعلی مددی
    پاسخ:
    سلام...
    محتاجیم آقا
    میدونید مسئله کجاست؟تغییر سلیقه و فرهنگ ماهایی مهمه که اسم مادرا و پدرامون و هفت جد و آبادمون از اسماء متبرک ائمه ست و اونوقت بچه های ما میشن سولماز و رکسانا!
    والا!
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    واقعا مفید بود و پرمحتوا.
    حالا تازگی مد شده اسمای ترکی که آدم بلد نیست تلفظ کنه روی بچه ها میذارن!
    موفق باشین.
    التماس دعا..

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    آیدا/آیناز/آیلار/ایلدا/گیلدا!!!
    -
    حالا نگاه کنی به هیچ کدوم از سنت های ترک های عزیزمون ارادتی ندارن ها!
    ولی به اسمها که میرسه...
  • محمد حسین خانی کوثرخیزی
  • سلام
    خیلی خیلی خیلی از پیدا کردن بلاگتون لذت بردم

    نظرتون رو راجع به تبادل لینک بهم اطلاع بدید

    ممنون

    التماس دعا
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    محبت دارید شما...
  • جواد آقایی
  • سلام
    قبول باشه
    به حمدالله اطراف ما و میان آشنایان ما کم پیدا می شود که از این اسم های نا میمون استفاده کنند...
    انشالله روز به روز جامعه ما پر شود از اسم های محمد و علی و فاطمه و زهرا و حسین و زینب و ....

    کربلا ببینمتان
    یا علی
    پاسخ:
    سلام...
    قبول حق
    خداروشکر
    انشالله
  • این یک اسم مستعار است نیست
  • امام على علیه‏السلام :عذر برادرت را بپذیر و اگر عذرى نداشت ، عذرى برایش بتراش .

    البته برای شما صدق نمیکند خواهر
    ویژه برادران است
    باربد اسم یک موسیقی نواز دربار ساسانی بود
    شبدیز اسم اسبه بود
    صرفا جهت تنویر افکار خصوصی
    پاسخ:
    :)
    بارید اسم پسر حسین رفیعی هم هست!
    وفات ام المومنین خدیجه کبری بر شما تسلیت باد .مریم ،آسیه،فاطمه،خدیجه تاج سر اهل بهشت. ان شالله الگوی دختران ما باشند
    فاطمه سیده النسائ العامین حامی ودستگیرتان باد
    پاسخ:
    انشالله...
    شما هنوز قاسم سلیمانی هستی یا اختلاف سلیقه سیاستون با حاج قاسم ،اون را تکنوکرات کرد
    پاسخ:
    من قاسم سلیمانی ای هستم که دنیای استکبار با شنیدن اسمش لرزه بر اندامش میوفته...
    مابقی تفاوت سلیقه سیاسی ماست که اولویتی نداره!
    هنگامی که روح بلند و ملکوتی حضرت ام المومنین به بهشت صعود کرد، پیامبر(ص) او را غسل دادند و حنوط کردند و هنگامی که خواستند حضرت را در همان رداء مخصوص کفن کنند جبرییل نازل شد و عرض کرد: ای رسول خدا، خداوند متعال سلام و درود بر تو می‌‌فرستد و به تو می‌‌گوید ای حبیب ما، خدیجه‌‌ای که تمام دارایی‌‌اش را در راه ما بذل کرد و بخشید کفن او را ما عنایت می‌‌کنیم. جبرییل کفنی تقدیم کرد و عرض کرد: ای رسول خدا، این کفن از بهشت است و خداوند آن را به حضرت خدیجه هدیه نموده است و پیامبر ابتدا حضرت را با رداء مبارکشان کفن کردند و سپس کفنی را که جبرییل آورده بودند، روی آن قرار دادند، از این رو حضرت با دو کفن دفن شدند. (شجره طوبى، ج 2 ، ص 22)
    پاسخ:
    محشور با حضرت باشیم انشالله
    کمی بی ربط:
    نیامدی که ببینی در این دیار غریب
    غروب جمعه چه دلگیر می‌شود بی‌تو
    پاسخ:
    العجل...
    آفرین.
    خوب نمیشه همینطور نیوفولدر بمونهnew folderباید اسم داشته باشه.چنگیز اسکندر .شما مشکل داری.
    پاسخ:
    یعنی حتما باید به تاریخ باستانی چنگ بزنیم تا بلکه اسم خاصی از دل تاریخ تاریک و روشن پادشاهان و خاندانشون بیرون بکشیم؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی