این حجاب نیست..!

غنچه باز شده بسته نخواهد شد، پر پر میشود...

این حجاب نیست..!

غنچه باز شده بسته نخواهد شد، پر پر میشود...

مشخصات بلاگ

ستر من از سلاله عشق من است...
این دست و پای بسته ی من نیست!
به زیر چادرم پرنده ای نهان است.
من آزادی را از ورای آزادگی ام رصد میکنم.
من خویشتنم را برای تو پنهان کرده ام...

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

یکی از تفریحات سالم این روزهام این شده که تا خبر به دنیا اومدن نوزادی رو بهم میدن، قبل از اینکه بپرسم سالمه، میپرسم اسمش چیه؟

قبول کنید اسامی این روزهای آدمها، هیجان انگیز شده!

محمد شایان/ محمد هومن/ نازنین زهرا/ محمد آرمین/ امیر آریا/ ایلیا

...

واقعا چه بلایی سر فرهنگ ما اومده که با اسماء مبارک ائمه اطهار ارضا نمیشیم و حتما باید پسوندش یک اسم ایرانی و باستانی بچسبونیم؟

فخرِ نامِ همسرِ پرعزتِ حضرت رسول(ص)، کمتر از عسل و هستی و آیدا و ستایش و...ست؟

 

پی نوشت:

میشود چنان مادری کنی که پرورش یافته آغوشت بشود مادر(س)...

میشود در راه اعتلای دینش، تنها باشی، اولین باشی و حتی زن باشی!

میشود به حضرت خدیجه(س) اقتدا کنی و مال را فدای بصیرت...


چند سالی ست که فعالیت طراحان دوخت داخلی برای ایجاد مدهای لباس خصوصا برای بانوان شدت گرفته و هراز چندگاهی طرحی جدید از مانتو، روسری، و حتی چادر به جامعه متقاضی لباس ایرانی ارائه میشود.

با برپایی اولین نمایشگاههایی که با عنوان پوشاک ایرانی در کشور برگزار شد خیلی هامان از اینکه بالاخره برای واردات بی حد و حصر مدهای وارداتی رقیب داخلی پیدا شد مسرور شدیم. خاطرمان هست مانتوهای بلند با طرحهای سنتی ایرانی هرچند با عرضه اندک و البته با قیمت های آنچنانی، اما بالاخره وارد بازار شد و یکه تازی پوشاک با مدهای غیر وطنی را دچار خدشه کرد.

اما رفته رفته با رونق طرح های سنتی و جا باز کردن میان بانوان، متاسفانه شاهد آنیم که برخی عوامل بیکار نَنِشسته و اصرار دارند مدهای ایرانی اسلامی را که بنا بود دستاویز زنان این مرز و بوم برای داشتن حجاب کامل باشد تبدیل به وسیله ای برای خودنمایی و تبرج زنانه کنند!

لباس سنتی

با یک رصد و بررسی حداقلی از علل فعالیت گسترده رسانه ای در قالب شبکه های تلویزیونی خارجی جهت تبلیغ مدهای بهاره و تابستانه و..، پخش انواع سی دی های تصویری برای بستن انواع شال و روسری، ایجاد برندهای داخلی با طرحهای ایرانی اما پوشش غیراسلامی، میتوان به این نتیجه رسید که متضررین از حجاب، دنبال یک هدف اند:

حجاب کامل زن ایرانی به بهای استفاده از مدهای زیبا و بروز، آرام آرام به یک پوشش حداقلی مبدل شود! 

در واقع لباسی که باید حافظ حریم عفاف بانوی مسلمان باشد، جای خودش را به ترکیبی از رنگهای شاد، مدل ها و نوع پوششی بدهد که بیشترین جلوه گری را در جامعه و در چشم بیننده داشته باشد.

 

پی نوشت:

آن روزی که رضاخانِ عشقِ فرنگ، در مسجد گوهرشاد دست به قتل عام صدها نفری از مسلمانان غیرتمند ایرانی میزد در خواب هم نمی دید دقیقا همان روز بشود برگی از تاریخ ماندگار این مرزو بوم و یادبودش بشود "روز بزرگداشت عفاف و حجاب" !

 

 

دو خورشید در آسمان قم

 

به دنیا که می ایی، اذان...

از دنیا که می روی، قرآن...

-

دیروز وقتی خبر حضور همزمان رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور منتخب در شهر به گوشم رسید، به خودم گفتم دنیا برای همه گلستان میشود اگر نه فقط در "شروع و پایان"، که در "حین مسیر" هم اتصالمان به آسمان مستحکم بماند...

 

زیارت احمدی نژاد در حرم حضرت معصومه(س)                                                  حسن روحانی و زیارت حرم حضرت معصومه(س)

همین روزها که در سوریه ذبح میکنند جوانان انقلابی مسلمان را، باید هم دست زیر چانه بزنیم و به تماشای بزم عاشقانه "ژان و زنِ" صمصام بخت برگشته ای بنشینیم که نه در گورستان اخروی، بلکه فقط در حبس دنیوی گرفتار است و نقش همسری ش به انی و کمتر از آنی به دیگری واگذار میشود!

رسانه ملی باید هم برای تهییج من به تماشای هوس بازانه ترین سکانس های آثارش، صحنه خبر "جدایی چند هفته ای مرد غریبه غربی با زن بی شوکت شرقی" را با چاشنی مرثیه ی جان گذارِ "من همیشه تنهایم" درآمیزد و خواهر "خودشیفته" فراهانی از این غم جانکاه، به جاده گل زار بزند!

خدایی ش را هم بخواهی، سخت است در نبود امکانات، دین لگدمال شده ات را حفظ کنی!

 

پی نوشت:

_ کلاه پهلوی خیلی خوب خیانت رضاخان را به مردمان نجیب این سرزمین به تصویر میکشد، البته چه بهتر که برخی سازندگانش ذوب در فرهنگ و سبک زندگی غربی نباشند!

_ یا ما زیادی متحجریم یا دوستان زیادی متمدنند...

_ روحانی متشکریم!

امام امت (1392/4/5):" بعد از انتخابات، نامزدهای مختلف با نجابت و قانون پذیری در این قضیه عمل کردند و واکنش نشان دادند؛ رفتند با رئیس جمهور منتخب، برادرانه و دوستانه دیدار کردند و به او تبریک گفتند."

بعد از دوهفته از اتمام انتخابات هنوز هم که بخش های خبری صداوسیما را رصد میکنیم، آمار دیدارکنندگان و تبریک گویانِ به شیخ حسن روحانی جزء لاینفکِ اخبارست!

انگار برای اولین بار در تاریخ است که نظامی دموکراتیک عمل کرده...احمدی نژاد 84 و 88 رئیس جمهور نشده بود که کسی محلش نگذاشت؟ رأیش کمتر از رأی 50/7% رئیس جمهورِ محبوبِ هاشمی و خاتمی بود؟ یا خدماتش از دولتهای پیشین کمتر یود؟

بوی تعفن میدهد اعمال یک بوم و دوهوای بعضی ها!

 

پی نوشت:

_ امام امت (1392/4/5): اگر امنیت بود پیشرفت بوجود می آید، علم رشد میکند، اقتصاد شکوفایی پیدا میکند، سازندگی کشور امکان پیدا میکند.

_ شهید مظلوم دکتر بهشتی: بهشت را به بها میدهند... نه بهانه و نه حرف!